Translate

söndag 8 maj 2011

Rosenknopp

Min gula krukros (okänd) som bott på glasverandan hela vintern, har fått komma ut nu. Hon har redan stora knoppar. Det var hon som blommade ända till december (inlägg 12 december) förra året.

Rosa hugonis

Rosa hugonis












Den kinesiska gulrosen är tidig, som vanligt. Brukar slå ut i slutet på maj. Gott hopp om det i år med, ser det ut som.




















Har köpt två nya rosor idag också, kunde inte låta bli när tillfälle gavs. Louise Odier och Queen Elizabeth står i var sin stor kruka så länge. Vet i vanlig ordning inte var jag ska plantera dem...

5 kommentarer:

  1. Underbart när det våras och alla knopparna som snart slår ut :)
    Ha en fin vecka! /Bea

    SvaraRadera
  2. tack för din kloka omtanke. nej, jag går inte för fort, jag är mer erfaren av livet än du tror...jag bara måste gå vidare, ta mig framåt, dit jag är uppskattad för det jag kan och gör. vi pratar nu yrkesmässigt. oroa dig inte min okända vän, ett maskrosbarn, klarar sig alltid!

    SvaraRadera
  3. Nydelige bilder av rosen. Vakkert!

    SvaraRadera