Translate

tisdag 7 juni 2011

Lång väntan

Kalmia latifolia
 Den bredbladiga kalmian har klarat vintern bra och knoppsättningen är god - men vad lång tid det tar innan de slår ut! I flera månader har jag sett dem lååångsamt bli lite större. Är det dags snart?

   Veden från vårens trädfällning är nu staplad, en meditativ syssla som ger motion för både hjärna och kropp.

Rhododendron 'Nova Zembla'
 Nova Zembla blir lite gles i sitt växtsätt, tycker jag, men är ganska fin ändå. Matchar i alla fall den röda taklöken. Rådjuren har gått hårt åt taklöken i vinter men denna har klarat sig.

Akleja

2 kommentarer:

  1. Håller med Dig om veden... ;) meditativ syssla... vilken härlig beskrivning... gillar mycket!
    Underbara blommor i din trädgård och fina bilder du har tagit.
    Mvh Halina

    SvaraRadera
  2. jag sålde mitt hus i skogen vid älven för tre år sedan. Har levt ett helt liv med vedhantering och nu när jag bor i lägenhet i en stad, kan jag ibland sakna filosoferandet på vedbacken.

    SvaraRadera