Translate

torsdag 29 september 2011

Långtidsparkering

4 kommentarer:

  1. Gamla bilvrak i naturen är ett gissel. Jag har ingen som helst förståelse för denna form av långtidsparkering.En felaktig långtidsparkering på stan leder till att fordonet forslas bort. Varför inte samma åtgärd ute i naturen? Kanske finns det markägare som tycker att detta är ett charmigt och vackert inslag?

    SvaraRadera
  2. Ja Steve, människors tanklöshet, okunskap och bekvämlighet skadar vårt universum på många sätt.
    För mig symboliserar bilderna tidens obönhörliga gång och naturens förmåga att ta tillbaka det människan lånat en gång. På ett eller annat sätt. Vi har allt till låns.
    Fult eller vackert? För mig är det i alla fall hoppfullt.

    SvaraRadera
  3. Ett bilvrak som det du visar hade vi som utflyktsmål när pojkarna var små. När de inte ville gå längre frågade vi alltid om de inte ville se den gamla bilen. En av dem är numera en riktig bilfantast :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Jag ser det som vår tids bidrag till framtida arkeologer. Ett vackert fotomotiv. En rest av den tid jag levt i och som andra bara kan spekulera i längre fram, så som jag spekulerar om de rester från svunna tider som jag finner när jag är ute och vandrar.

    SvaraRadera