Translate

tisdag 10 januari 2012

Fågelinvasion - kan inte räkna dem alla

  Igår kom stjärtmesarna på besök. De sätter sig gärna och äter av talgbollarna.
Inatt kom det några centimeter snö som legat kvar under dagen. Vet inte om det är därför jag fått så många gäster idag. Jag har suttit vid mitt fönster och tittat ut, fascinerad av mängden hungriga fåglar. Har försökte gå ut och fota dem men då försvinner de så bilderna är tagna genom fönstret. Dålig skärpa men jag kan inte låta bli att visa dem i alla fall. Har aldrig sett så många bergfinkar och stenknäckar på en gång tidigare. Räknade till minst 15 stenknäckar samtidigt och bergfinkarna gav jag upp om att kunna räkna.






6 kommentarer:

  1. oj, så många, du har nog fått alla för jag har inte en endaste en i sikte.

    SvaraRadera
  2. Fint att de små liven har hittat en plats där de kan äta sig mätta i vinter.

    SvaraRadera
  3. De söta fjäderbeklädda pingpongbollarna tillhör sällsyntheterna här. Otroligt mycket småfåglar du har!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Det var många näbbar att mätta det där ,bra foto ,Kram Nette

    SvaraRadera
  5. Jisses så många fåglar! Kul att ha sådana att vända kameran mot nu när många andra motiv saknas.
    Ha en fin vecka! /SA

    SvaraRadera