Translate

onsdag 13 juni 2012

Majminnen

Varma väldoftande rapsfält.
Alpklematis som förirrar sig upp i äppelträdet.

Nysatt potatis i pallkragar och nysatt ros bakom ormbunkarna - 'Alchymist' har fått sin plats efter två säsonger i kruka respektive trälåda. Kapade avenboken till höger för att skapa plats i ljuset.
Sparrisen var groteskt grov när den äntligen tittade upp.

Pärlbusken oskuldsfullt vit.
Mullbärsträdet i full blom. Vackert i sin enkelhet.
...och det blir nog bra skörd i år.












Och jag har ny dator :) efter fyra månader utan.

5 kommentarer:

  1. Min alpklematis bor också i äppelträdet.
    Grattis till din nya dator!

    SvaraRadera
  2. Dina bilder får mig att längta till min "låneträdgård"! Hoppas vädret låter mig arbeta där på söndag.
    kram

    SvaraRadera
  3. Härlig trädgård du har o grattis till ny dator ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. fin och mysig trädgård, det blir nog ordning i min med när DOB kommer.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ordning är ju inte huvudsaken, bara det är trivsamt, och det finns det nog goda förutsättningar för när DOB o du ses. Hoppas det blir trädgårdsväder. Ha de' gott!

      Radera