Translate

tisdag 24 juli 2012

Giganter

.Har besökt Rosengården i Kristianopel idag. Koncentrerade mig på de trädklättrande rosorna. Där finns många som svingar sig högt upp i trädkronorna. Och en del som får hålla till godo med stödjande ställningar. Där är väldigt lummigt och här o var finns trädgårdsmöbler där man kan sitta ner och äta sin medhavda matsäck eller bara njuta.
Rosengården är till salu. Jag hoppas att någon rosmänniska kan köpa den så att den kan bevaras.


 Måste också visa mina egna största rosor. 'Lykkefund' når ända upp i toppen på päronträdet nu och 'Hybrida' som är friväxande börjar också ta plats. Bilderna på dem är några veckor gamla, det är inte så många blommor kvar nu. Funderar på om jag ska bygga någon ställning till Hybridan eller om den ska få växa helt fritt.

4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen någon med rosintresse övertar Rosengården i K, jag har aldrig varit där. Du får se hur du vill göra med Hybridan, om det finns plats kan den ju växa fritt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med rosor ,det är sommar det ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Dina rosor trivs, jättefina.
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag har tappat dig på min feed igen...
    Hoppas allt är bra med dig!
    kram E

    SvaraRadera