Translate

tisdag 9 juli 2013

Garagerabatten

 Västerläge men skuggas delvis av en välväxt lönn. Den är fantastisk, när den blommar under försommaren och på hösten när den "brinner", så jag förlåter den för skuggan över rosorna.
En armeringsmatta täcker nästan hela väggen. Där klänger rosor och klematis. Färgskalan är tänkt att vara blå och vit men jag är inte så kinkig med det...

 'New Dawn' lämnar en stor lucka mellan 'Königskind' och 'Pink Fantasy' i år. Kältorkan i våras tog det mesta av den men den lever i alla fall. Har den på andra ställen i trädgården också och där har den klarat sig bra.

Clematis 'Pink Fantasy'

Clematis 'Königskind'

’Améthyst'
 'Améthyst' planterade jag 2009 och i år blir hon väldigt fin, har inte haft så mycket blommor tidigare år. Kältorkan tog en hel del av henne också men de nedre delarna klarade sig så det är där blomningen  kommer i år. Blommar inte på årsskotten. Samsas än med ' Love Child'.

Clematis 'Love Child'

4 kommentarer:

  1. Att du kommer ihåg alla blommors namn! Jag glömmer dem på en gång. Har jag tur finns de i någon av trädgårdsböckerna jag har, annars står jag där med en vacker blomma som jag absolut inte kommer ihåg namnet på. Och du har en väldigt vacker garagerabatt.

    SvaraRadera
  2. Rosor och klematis, en oslagbar kombo!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Karin..det är så fint din trädgård..Jag älskar blommor..Ha en fin kväll.Michelle

    SvaraRadera
  4. JAg går flera varv med kameran varje dag i trädgården nu.Visst är det en ovanlig blomsterprakt i år trots den besvärliga våren, då en del strök med. Jag har också armeringsnät på min garagevägg men jag hänger cykelkorgar md pelargoner där.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera