Translate

söndag 10 augusti 2014

Hemma igen

Hydrangea macrophylla Endless Summer® Twist-n-shout
...i min trädgård efter lång resa genom halva Sverige. Mycket vackert har jag sett och många sköna bad har jag fått denna fantastiska sommar.
 
 I min trädgård blommar hortensiorna nu när mycket annat vissnat.

 Sammetshortensian har inte blommat på många år men den blommar nu. Sniglarna äter på den och kanske är det de som ätit upp knopparna tidigare år? Jag har plockat odjuren extra noga kring den under försommaren.

Hydrangea aspera  sargentiana

Sist vill jag visa min Afrikas blå lilja. Tjugotvå blommor har den i år! 
Nytt rekord för mig.

Agapanthus

4 kommentarer:

  1. Du har så många fina blommor och att du kommer ihåg alla namn dessutom. Själv glömmer jag namnen på mina fortare än jag grävt ner dem. Helt hopplöst.

    SvaraRadera
  2. Ja sommaren har verkligen varit fantastisk, idag fick vi regn, första riktiga på en månad. Men det slutade snart tyvärr. Så många fina hortensior du har, jag är förtjust i Sammetshortensian, men tvivlar på att den är härdig hos mig. Nu vet jag var jag ska plantera rosen, hur hög blir Sala backar?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du har som blommar och härliga hortensior. Är inte riktigt överens med mina. Vi har kommit på kant kan man säga.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Du kanske förstår att jag ska plantera Sala backar vid stugan.
    Allt gott!

    SvaraRadera