Translate

lördag 4 juni 2016

Öppen trädgård

 På måndag är det trädgårdsamatörernas dag. Då har många av oss öppen trädgård. Passande att det är helg då! Jag har öppet både söndag och måndag. 
I min trädgård försöker jag få balans mellan de planterade och de naturligt förekommande växterna.

Magnolia sieboldii
 Det kom en mm regn tidigare ikväll så det värsta dammet är bortspolat lagom till i morgon men torrt är det! Solen bara skiner och skiner. Grillsäsongen har börjat tidigt i år. Kvällarna är varma och ljusa och det finns inte ens några mygg! T o m sniglarna har det tufft men ikväll kom de första fram efter regnet.

Det är ett bra ekoxeår! Dagligen ser jag dem krypa omkring och prassla bland torra löv och om kvällarna flyger de ljudligt brummande under ekarna.

Ekoxar

Välkommen!

2 kommentarer:

  1. Synd att jag bor så långt ifrån, annars hade jag såklart kommit på öppen trädgård hos dig.
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ekoxe, det vill jag se i verkligheten någon gång.
    Hoppas du haft det trevligt med dina besökare idag och så har du ju en till dag att se fram emot!
    Anette

    SvaraRadera