Translate

tisdag 20 juni 2017

Semester

Kåseberga
  Det var fantastiskt roligt att ha Trädgårdsamatörernas Riksmöte i Kalmar! Dagarna var intensiva och jag hann inte fotografera alls så det får bli lite bilder från den biltur jag gjort efter mötet i stället.

Ales stenar

Stenshuvud
 Det var många år sedan jag var i Norrvikens trädgårdar senast. Roligt att återse.
Vackert beläget vid havet.

Norrvikens trädgårdar

Norrvikens trädgårdar

Privat trädgård i Jönköping
 I Jönköping ligger denna pärla till trädgård, på väg att växa igen. Har aldrig sett en så stor Japansk lönn tidigare.


Ellen Keys Strand vid Vättern
 Strand ligger så vackert så det går inte att beskriva! Gullregnen blommade i massor men det var svårt att fånga skönheten på bild.

Rosa roxburghii
 Denna Igelkottsros hittade jag i Norrvikens trädgårdar, skuggigt belägen i anslutning till den Japanska dalen. Jag kände igen den på långt håll och blev jätteglad. Hade nyss köpt en egen när jag besökte Fredriksdals rosarium i Helsingborg några dagar tidigare och så får jag träffa detta praktexemplar!

Rosa roxburghii
Nu är jag i alla fall hemma igen så nu blir det plantering!
Och lite rensning kanske:)

2 kommentarer:

  1. Skönt att du fått lite semester efter allt slit med riksmötet. Vi hade en jättetrevlig helg i Kalmar, för oss handlade det om avkoppling. Tusen tack!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har så fin trädgård. Jag vill önska dig en trevlig och glad midsommar.

    SvaraRadera