Translate

söndag 22 juni 2014

Semesterlättja

 Har redan haft semester några veckor. Varit i Skåne några dagar. I Fredriksdals trädgårdar hittade jag det här fina insektshotellet. Ett så´nt vill jag också ha i min trädgård, med taklök och olika sedumsorter på taket. 
Tittade också in i provodlingarna av POM-rosor och fick prata en stund med en trevlig roskvinna.

'Salabackar'
 I Söderåsens naturreservat finns vandringsleder längs ån och uppför branterna med bokskog. Sevärt!

Rhododendrondalen vid Sofiero var överblommad men blomsterkornellen blommade fortfarande överdådigt.

 Hemma igen njuter jag av mitt egna.

Det var väldigt roligt att ha öppen trädgård 6 juni. Fyrtionio trevliga besökare kom, vandrade runt och kommenterade och frågade. 5-6 juli är det dags igen!
I övrigt är det mest vila och trivsamt pysslande i trädgården några veckor till.

1 kommentar:

  1. Vilket fint insektshotell, de har blivit allt vanligare. Synd att jag inte kan komma på Öppen trädgård till dig! Skönt med semester, jag har redan haft två veckor, jobbar nu två veckor sen är det dags för en lite längre semester.
    Kram

    SvaraRadera