Translate

måndag 27 augusti 2012

Äntligen STA-medlem

STA - Sällskapet trädgårdsamatörerna.
Har äntligen fått ändan ur vagnen. Anmälde mig via hemsidan och betalade medlemsavgiften. Och nu har jag fått en massa information och medlemskort med posten. Ser fram emot att träffa traktens trädgårdsamatörer framöver. Det ska bli jätteroligt!

Lewisian har sin första säsong hos mig och den verkar trivas förträffligt. Har blommat sedan jag köpte den på försommaren till helt nyligen och nu är den full av knopp igen. Den står på en av mina stenmurar och har nästan bara förmiddagssol. Håller tummarna att den klarar vintern, det är i alla fall väldränerat där den står.


Ginkon köpte jag som krukväxt för många år sedan men nu har den stått ute sedan 2007. Verkar klara sig bra.

3 kommentarer:

  1. STA har jag haft mycket glädje utav. Det var först när jag gick med i den föreningen som jag fick kunskap om alla underbara träd som finns. Träd som jag idag önskar jag planterat för minst 20 år sedan.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Imponeras av alla som har fantastiska trädgårdar, själv kan jag inte ens rensa ogräs pga allergi, så trädgården får vara så enkel som möjligt.

    SvaraRadera
  3. Här ser det mesta ut att ha överlevt den långa torrperioden vi hade (som vanligt nästan varje sommar). Jag var med i Trädgårdsamatörerna ett tag men bodde så långt ifrån alla aktiviteter, så jag slutade med det. Men jag fick köpa fröer en gång och har fortfarande lite olika nejlikor kvar som ett minne.
    /Kerstin

    SvaraRadera