Translate

torsdag 6 september 2012

Besök hos Mandelmanns

Utflykt i somras. Hamnade i en produktiv, vänlig och lite rufsig trädgård bland Österlens gröna kullar. Arbete pågick samtidigt som besökare strosade omkring bland dammar, växthus, fruktträd och odlingsbäddar. På himlen sågs gladan och på marken fanns gris och ankor.
 Mandelmann själv verkade lika snäll och godmodig i verkligheten som på TV.




 Jättegott fika kunde man köpa i kaffeluckan. Och marmelad att ta med hem.

 Fårull i gångarna, mjukt o skönt! 

 Österlen behåller en del av mitt hjärta.

4 kommentarer:

  1. Dit vill jag också åka en gång, när jag var på Österlen fanns inte Mandelmanns, eller också var det mindre känt. Programmen därifrån var verkligen mysiga.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder Krin, å man känner för att kasta sig i bilen å dra...!

    SvaraRadera
  3. Var också på Österlen denna sommar och jag har en bildskatt att förlora mig i vinterkylan.
    Vackra platser att drömma sig tillbaka till.
    kram

    SvaraRadera