Translate

söndag 12 maj 2013

Lägesrapport

 I den blivande lunden har jag redan tidigare planterat alpklematis, klätterhortensia, stjärnflocka, gulplister, lungört, ormöga, myskmadra, julros, hasselört, akleja, tovsippa, bronsrodgersia, krollilja, engelsk vallmo, botaniska tulpaner, kungsängslilja, storrams och storklocka. Det gula på bilderna är gamla dubbla påskliljor och vårkrage som fanns tidigare.

Nu har jag kompletterat med kaukasisk förgätmigej, vanlig förgätmigej (blå och vit), dillpion, luddpion, lunddocka, vaxklocka, blodört, nunneört, ett par julrosor till, fänrikshjärta, studentknapp, jättevallmo (rosa), japansk lönn och daglilja och kanske ytterligare något mer, som jag inte kommer på just nu. Och ändå ser det tomt ut, men luftigt och fint, tycker jag. Äntligen kan jag använda ytorna mellan de stora  stenarna till plantering.
Fliset är snart slut, otroligt vilka mängder det går åt!


Primula veris
Utanför lunden sprider sig gullvivorna i gräsmattan.

2 kommentarer:

  1. Hej Karin,
    men oj så mycket det händer hos dig! Lunden kommer att bli jättefin.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å så fint du har det! En riktig idyll :) Tycker det är så fint när gullvivorna blommar i gräset.

    SvaraRadera