Translate

söndag 30 september 2012

Kompost

...trädgårdens hjärta. 
Min har tre stora fack. Först samlar jag allt i det vänstraste facket, utom kvickrot, kirskål och annat livskraftigt rotogräs, som först får ligga på taket till vänster och torka. Varje höst tömmer jag det som eventuellt finns kvar i högraste facket. Sen flyttar jag över innehållet från mittenfacket ett steg åt höger och innehållet från vänsterfacket till mittenfacket.


  Mittenfacket tomt. Dags att vända över innehållet i vänsterfacket.

 Färdigt! 
Till våren har jag prima kompost i högerfacket, färdig att använda till jordförbättring under sommaren. 
Jag har använt gamla plåttak till mina behållare och det fungerar utmärkt. De håller fukten bra och det finns inga springor där ogräset kan växa ut.



3 kommentarer:

  1. Ordning och reda på komposten! Snyggt jobbat!
    Ha en fin vecka!/Bea

    SvaraRadera
  2. Så fin o bra jord du ska få :) Såå fin bild på vägen i höstlandskapet :) Mvh Susanne

    SvaraRadera
  3. Önskar att jag hade plats med en riktig kompost som du har, med flera fack. Jag har bara en 400 l varmkompost, som används året runt. Vackra höstbilder!
    Kram

    SvaraRadera