Translate

onsdag 12 september 2012

Sommaren

dröjer sig kvar. Varma dagar med sol o dofter. Hösthallonen mognar och tomaterna har äntligen börjat rodna. Fjärilarna har bråda dagar, stannar till en stund i syrenbuddlejan, suger nektar, fladdrar vidare. Getingarna frossar i fallfrukt.
Har impulsköpt en Clematis 'Princess Diana' idag. Oemotståndlig. Tror att hon ska få bo hos Hurdalrosen, som ju nästan blir som ett flerstammigt träd.


Köpte också en Hydrangea paniculata 'Limelight'. Gillar den limegröna färgen på blommorna. Återkommer med bild på den.
  Gläds åt mina luktärter. Lyckas mycket bättre med dem sedan jag började odla dem i kruka. På friland blev de väldigt taniga och gav nästan inga blommor.

6 kommentarer:

  1. Men så hög luktärtorna blivit, så fint! Härlig beskrivning av hösten också :)

    SvaraRadera
  2. 'Princess Diana' är jättefin, jag har två andra texensis-klematis. Luktärter i kruka låter bra, kanske skulle prova...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har en riktig paradis.jättefint...Dessa mörda-sniglar förstör allt..Tack för ditt besök hos mig..önskar dig en trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. 'Princess Diana' kommer att ge dig mycken glädje. Min blommar än, och blir hon bara ettårig här så är jag ändå helnöjd.
    Jättefina luktärter, kanske det blir krukodlat nästa år.
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig heller lyckats riktigt bra med luktärter. Ska prova i kruka nästa år. Nu väntar alla beställda lökar här. Lätt att beställa många men kämpigare när de ska ner i jorden.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera